det blommar!

Det är fredag och jag vill mest titta in för att berätta att min ampellilja fått en liten blomma. Är inte det tecken på VÅR så vet jag inte vad.

Jag har haft en väldigt hyfsad vecka och idag hade jag kryssat av alla punkter på veckans att göra-lista lagom till klockan sex. Bland annat har jag:

  • skrivit en uppsats om business ethics
  • yogat varje dag
  • intervjuat fyra personer till mitt examensarbete samt bokat in samtliga intervjuer jag behöver
  • gjort research inför en annan uppsats jag behöver skriva
  • skrivit klart ett kapitel av mitt examensarbete
  • läst ett par kapitel i min bok om introverta. lärt mig bland annat det är fördelaktigt att vara en person som rodnar när något känns pinsamt då det visar ens medmänniskor att man bryr sig om sociala normer och *att göra rätt* på riktigt
  • ätit semla!! som ni vet
  • nått målet för antalet personer som ska anmäla sig till en workshop som jag och min förening organiserar
  • lärt mig en hel del om brittisk jämställdhetslag
  • transkriberat sex stycken intervjuer
  • rengjort min dator! kommer vanligtvis aldrig ned till denna punkt (som är varit på min lista i säkert tre veckor nu) men nu sååå

Tror förresten att jag har mått bra denna veckan tack vare att jag har intervjuat människor i min research p.g.a. äntligen lite social kontakt? Har liksom inte haft en riktig konversation med en främling på år och dar annars känns det som!

Glad fredag på er!

En reaktion till “det blommar!

Lämna en kommentar